Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOtte, Fabian Werner; Davids, Keith; Millar, Sarah-Kate; Klatt, Stefanie
TitelSpecialist role coaching and skill training periodisation.
A football goalkeeping case study.
Gefälligkeitsübersetzung: Coaching von Fachkräften und Periodisierung des Kompetenztrainings. Eine Fallstudie über Fußballtorhüter.
QuelleIn: International journal of sports science & coaching, 15 (2020) 4, S. 562-575
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1747-9541; 2048-397X
DOI10.1177/1747954120922548
SchlagwörterFallstudie; Forschung; Leistungsfähigkeit; Leistungssteigerung; Begabung; Individualisierung; Fußball; Leistungssport; Mannschaftsspiel; Mannschaftssport; Sport; Sportpädagogik; Sportspiel; Torwart; Training; Trainingslehre; Trainingsprogramm; Arbeit; Trainer; Coaching; Talentsuche
AbstractIn sports like association football, professional teams are increasingly devoting resources to the role-based development of individual athletes and sub-groups. By employing 'specialist coaches' into athlete-support structures, clubs aim to facilitate individualised athlete training programs to enhance performance preparation as well as skill learning and talent development. Here, we discuss how contemporary pedagogical training approaches, like Nonlinear Pedagogy and the Constraints-Led approach, can enhance effectiveness of specialist role-based athlete development programs to facilitate performance functionality. We argue the need for a model of specialist role-based coaching practice in high performance sports organisations, based on a unified theoretical rationale, such as ecological dynamics. To exemplify the nature of specialist role-based coaching, a case study addresses how Nonlinear Pedagogy and Constraints-Led approach are being used for training professional football goalkeepers in an U23 years age group. Integrating key concepts from ecological dynamics, allied to principles of Nonlinear Pedagogy and the Constraints-Led approach, common skill training principles for specialist role coaches are highlighted. These illustrate the use of the recently introduced 'Periodization of Skill Training' framework for specialist role coaching, practically exemplifying a way to harness opportunities for performance enhancement and individualised talent development in the football goalkeeping context. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of sports science & coaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: