Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenKönig, Stefan (Hrsg.); Memmert, Daniel (Hrsg.)
InstitutionRoutledge
TitelTeaching Decision-Making and Creativity as a Vital Issue for Teacher Education - A Qualitative Intervention Study with German Trainee Teachers.
Gefälligkeitsübersetzung: Entscheidungsfindung und Kreativität als zentrales Thema der Lehrerbildung vermitteln - Eine qualitative Interventionsstudie mit deutschen Lehramtsstudierenden.
QuelleAus: Light, Richard (Hrsg.); Curry, Christina (Hrsg.): Game sense for teaching and coaching. International perspectives. New York (N.Y.): Routledge (2021) [14 S.]
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN9780367741587; 9781003131557
DOI10.4324/9781003131557
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Forschung; Entscheidung; Kognitionspsychologie; Kreativität; Verhalten; Spielforschung; Lehrer; Lehrerausbildung; Didaktik; Methodik; Lehre; Mannschaftssport; Sportpädagogik; Sportspiel; Sportunterricht; Trainingslehre; Sportwissenschaft; Coaching; Student; Deutschland-BRD
AbstractThis chapter discusses models of decision-making, their implications for teaching and how teachers in their trainee phase adopt specific strategies for teaching decision-making. It provides an overview of the subject matter, which is decision-making and creativity. The chapter presents the most significant methods of teaching creativity in team sports and their importance for teacher education. It focuses on a qualitative experiment on the acquisition of Game Sense strategies, in which German trainee teachers have participated and analyzes how inexperienced teachers accept, implement and assess modern conceptions of teaching team sports. The chapter looks at teacher education and the teaching of games. The structure of the aforementioned process of the training course guided our research approach. It orientated itself towards the qualitative experiment which is based on the idea that a single and one-dimensional intervention is not satisfactory. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: