Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGiese, Martin; Haegele, Justin A.; Maher, Anthony
TitelThe ableist underpinning of normative motor assessments in adapted physical education.
Gefälligkeitsübersetzung: Die ableistischen Grundannahmen normativer Beurteilungen der Motorik im inklusiven Sportunterricht.
QuelleIn: Journal of teaching in physical education, 43 (2023) 1, S. 72-78Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0273-5024; 1543-2769
DOI10.1123/jtpe.2022-0239
SchlagwörterErziehungswissenschaft; Motorik; Motorische Leistungsfähigkeit; Verhalten; Test; Kind; Lehrer; Inklusion; Diskriminierung; Bewegung (Motorische); Grobmotorik; Sport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Behinderung; Sonderpädagogik; Bewertung; Kriterium
AbstractBackground: Normative motor skill assessments occupy a privileged position in physical education scholarship and practice. So much so, in fact, they manifest as commonsense cultural arrangements in most movement contexts, including adapted physical education. The proliferation of such tools has generally been uncontested, until now. Purpose: We argue that normative motor skill assessments have ableist underpinnings and consequently may do more to subordinate, rather than empower disabled children. More specifically, we suggest that normative motor assessment tools and criteria, perhaps unintentionally, highlight what is perceived to be wrong, bad, and faulty about the ways disabled bodies look and move, thus reinforcing ableist norms and values relating to ability. Conclusions: We end by encouraging adapted physical education scholars and practitioners to critically reflect on ableist notions of ability, particularly as they relate to movement competence, and to work with disabled children because of their embodied experiences to co-design assessments that are more meaningful to disabled children. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of teaching in physical education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: