Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCrotti, Matteo; Rudd, James R.; Roberts, Simon John; Boddy, Lynne M.; Fitton Davies, Katie; O'Callaghan, Laura; Utesch, Till; Foweather, Lawrence
TitelEffect of linear and nonlinear pedagogy physical education interventions on children's physicla activity.
A cluster randomized controlled trial (SAMPLE-PE).
Gefälligkeitsübersetzung: Effekte von linearen und nichtlinearen sportpädagogischen Interventionen auf die körperliche Aktivität von Kindern. Ein randomisiert, kontrollierter Cluster-Versuch (SAMPLE-PE).
QuelleIn: Children : open access pediatrics journal, 8 (2021) 1, Art. 49, 21 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2227-9067
DOI10.3390/children8010049
SchlagwörterPädagogik; Lehre; Unterricht; Bewegung (Motorische); Bewegungsaktivität; Schulsport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Effektivität; Intervention; Methodenvergleich
AbstractBackground: School-based interventions are a key opportunity to improve children's physical activity (PA); however, there is lack of evidence about how pedagogical approaches to motor learning in physical education (PE) might affect PA in children. Therefore, this study aimed to assess how different pedagogical approaches in PE might affect children's PA. Methods: Participants (n = 360, 5-6 years) from 12 primary schools within the SAMPLE-PE randomized controlled trial were randomly allocated to either Linear Pedagogy (LP: n = 3) or Nonlinear Pedagogy (NP: n = 3) interventions, where schools received a 15-week PE intervention delivered by trained coaches, or to a control group (n = 6), where schools followed usual practice. ActiGraph GT9X accelerometers were used to assess PA metrics (moderate-to-vigorous PA, mean raw acceleration and lowest acceleration over the most active hour and half hour) over whole and segmented weeks at baseline, immediately post-intervention and 6 months follow-up. Intention to treat analysis employing multilevel modelling was used to assess intervention effects. Results: LP and NP interventions did not significantly affect children's PA levels compared to the control group. Conclusion: PE interventions based on LP and NP alone might not be effective in improving habitual PA in children. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Children : open access pediatrics journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: