Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRuin, Sebastian; Haegele, Justin A.; Giese, Martin; Baumgärtner, Jana
TitelBarriers and challenges for visually impaired students in PE.
An interview study with students in Austria, Germany and the USA.
Gefälligkeitsübersetzung: Barrieren und Herausforderungen für sehbehinderte Schüler im Sportunterricht. Eine Interviewstudie mit Schülern in Österreich, Deutschland und den USA.
QuelleIn: International journal of environmental research and public health, 20 (2023) 22, [17 S.]
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1660-4601; 1661-7827
DOI10.3390/ijerph20227081
SchlagwörterErfahrung; Interview; Qualitative Analyse; Umfrage; Angst; Emotion; Kind; Schülerperspektive; Körper (Biol); Gesundheit; Freiheit; Norm; Bewegungsaktivität; Körpererfahrung; Sportaktivität; Sportpädagogik; Sportunterricht; Behinderung; Blindheit; Körperbehinderung; Sehbehinderung; Sinnesbehinderung; Deutschland; USA; Österreich
AbstractPhysical education (PE) is an important part of school education worldwide, and at the same time, almost the only subject that explicitly deals with body and movement. PE is therefore of elementary importance in the upbringing of young people. This also applies to children with visual impairments. However, existing findings on participation and belonging in PE as well as on physical and motor development reveal that this group of children and adolescents is noticeably disadvantaged in this respect. Against this background, this paper aims to explore fundamental barriers and challenges across different types of schools, types of schooling, and countries from the perspective of visually impaired children. The qualitative interview study with 22 children with visual impairments at different types of schools in three countries (Austria, Germany, USA) reveals that none of the respondents could escape the power of social distinctions and related problematic and existing hierarchies. Hence, ideas of normality and associated values remain the main challenge for all of them. However, the type-forming analysis provides important insight across settings on how visually impaired children differ on this, allowing for greater sensitivity to the concerns of children with visual impairments. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of environmental research and public health" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: