Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStaller, Mario Sebastian; Koerner, Sven; Heil, Valentina; Klemmer, Isabel; Abraham, Andrew; Poolton, Jamie
TitelThe structure and delivery of police use of force training.
A German case study.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Struktur und Durchführung der Schulung zum Einsatz von Gewalt durch die Polizei. Eine deutsche Fallstudie.
QuelleIn: European journal for security research, 7 (2022) 1, S. 87-112
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2364-1695; 2365-0931; 2365-1695
DOI10.1007/s41125-021-00073-5
SchlagwörterPädagogik; Kompetenz; Fallstudie; Gewalt; Handlungskompetenz; Konflikt; Fachwissen; Lerninhalt; Selbstverteidigung; Training; Ausbildung; Berufsausbildung; Trainer; Coaching; Bedürfnisbefriedigung; Einsatz; Schießen; Polizei; Deutschland-BRD
AbstractThe current study aims to investigate the current structure and delivery of police recruit training. Using a case study approach, we systematically observed a semester of police training that consisted of 30 h with a specific focus on police use of force training. Field notes and time-on-task data was analysed using an inductive approach. The results revealed, first, a lack of constructive alignment of the training modules and learning tasks within the training settings. Second, an adherence to traditional linear approaches to training resulting in high amounts of augmented instruction and feedback and a one-size-fits all approach to technical and tactical behaviour. Third, a non-efficient use of available training time with low amounts of engagement in representatively designed tasks that stimulated problem-solving processes. Based on these results we suggest that there is a need: (a) for police trainers and curriculum designers to align the objectives, practice structure and delivery of police training with the needs of police officers in the field (e.g. conflict resolution); (b) for police trainers to employ more learner-centred pedagogical approaches that account for individual action capabilities and resources, and allow for high amounts of training time with representatively designed training tasks; and (c) for senior managers of overall police training decision-makers to provide the necessary trainer education, in order to furnish trainers with the knowledge and tools to appropriately plan, deliver and reflect upon their practice in keeping with concept of constructive alignment. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal for security research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: