Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Corrigan, Caitlin C. (Hrsg.); Asakipaam, Simon Atuah (Hrsg.); Kponyo, Jerry John (Hrsg.); Luetge, Christoph (Hrsg.) |
---|---|
Titel | AI Ethics in Higher Education: Insights from Africa and Beyond. |
Quelle | Cham: Springer (2023), V, 101 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3); PDF als Volltext (4) |
Reihe | SpringerBriefs in Ethics |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISSN | 2211-811X |
ISBN | 978-3-031-23035-6 |
DOI | 10.1007/978-3-031-23035-6 |
Schlagwörter | Digitale Medien; Informations- und Kommunikationstechnologie; Künstliche Intelligenz; Neue Technologien; Informatik; Ethik; Informatiker; Hochschulbildung; Studium; Hochschule; Entwickler; Afrika; Nigeria |
Abstract | "This open access book tackles the pressing problem of integrating concerns related to Artificial Intelligence (AI) ethics into higher education curriculums aimed at future AI developers in Africa and beyond. For doing so, it analyzes the present and future states of AI ethics education in local computer science and engineering programs. The authors share relevant best practices and use cases for teaching, develop answers to ongoing organizational challenges, and reflect on the practical implications of different theoretical approaches to AI ethics. " [Abstract: Editors' information]. |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2024/1 |