Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRafsanjani, Mohamad Arief; Purwa Pamungkas, Heni; Laily, Nujmatul; Eko Prabowo, Andri
TitelOnline learning during the Covid-19 Pandemic: readiness and satisfaction among Indonesian students.
Paralleltitel: Spletno ucenje med pandemijo covida-19: pripravljenost in zadovoljstvo indonezijskih studentov.
QuelleIn: CEPS journal, 12 (2022) 3, S. 149-165Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.25656/01:25504 10.26529/cepsj.1113
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-255048
SchlagwörterFragebogenerhebung; Likert-Fragebogen; Strukturgleichungsmodell; Zufriedenheit; Digitale Medien; Medienkompetenz; Mediennutzung; Schule; Schüler; Lernen; Hausunterricht; COVID-19; Pandemie; Messverfahren; Wirkung; Online; Indonesien
AbstractThe spread of Covid-19 has affected the entire world, including the education sector in Indonesia. This study examines the relationship between Indonesian students' readiness and students satisfaction with online learning during the Covid-19 pandemic. It used an online questionnaire to reach 518 students as a participant. Structural equation modelling (SEM) with SmartPLS software was utilised to examine the relationship between the variables. The finding indicated four dimensions of student readiness (online student attributes, time management, technical competencies, and online communication competencies) closely related to students' satisfaction with online learning. The result provided an understanding of the condition of online learning satisfaction from students readiness point of view during the Covid-19 pandemic in Indonesia. This study serves as a starting point for stakeholders (government and education institutions) in making future policies. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: