Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Subasi Singh, Seyda (Hrsg.); Jovanovic, Olja (Hrsg.); Proyer, Michelle (Hrsg.) |
---|---|
Institution | Universität Wien / Fakultät für Philosophie und Bildungswissenschaft |
Titel | Perspectives on Transitions in Refugee Education. Ruptures, Passages, and Re-Orientations. |
Quelle | Opladen; Berlin; Toronto: Verlag Barbara Budrich (2023), 261 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3); PDF als Volltext (4); PDF als Volltext (5) |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 978-3-8474-1786-6; 978-3-8474-2626-4 |
DOI | 10.3224/84742626 10.25656/01:25706 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-257060 |
Schlagwörter | Erziehung; Erziehungswissenschaft; Persönlichkeitsentwicklung; Soziale Integration; Bildungspolitik; Internationale Bildungspolitik; Recht auf Bildung; Eltern; Übergang; Primarbereich; Kulturelle Integration; Lernkonzept; Peer Group Teaching; Inklusion; Flucht; Migration; Flüchtlingslager; Integration; Flüchtling; Migrant; Migrantin; Student; Studentin; Australien; Deutschland; Finnland; Griechenland; Irak; Irland; Island; Italien; Kurdistan; Norwegen; Syrien; Türkei; Vietnam |
Abstract | Refugees face transitions in their lives: at an individual, a social and a cultural level. This book covers various aspects of these transitions and their intersections with educational experiences. Studies from different country contexts show the complex relationships between individual, culture, society and institutions. Examining these relationships and experiences during transitional processes aims to contribute to a deeper understanding of the different types of transitions in the context of refugee education, which may lead to an improvement of support structures in the future. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2024/1 |