Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enXu, Jinfen; Liu, Wenbo
TitelConstructing values in English language teaching materials.
Voice from the writers of a tertiary English as a foreign language textbook series.
QuelleAus: Xiong, Tao (Hrsg.); Feng, Dezheng (Hrsg.); Hu, Guangwei (Hrsg.): Cultural knowledge and values in English language teaching materials. (Multimodal) representations and stakeholders. Singapore: Springer (2022) S. 145-162
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 159-161
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-981-19-1934-3; 978-981-19-1935-0
DOI10.1007/978-981-19-1935-0_8
SchlagwörterSchulbuch; Englischunterricht; Wert; China
AbstractThis chapter presents the process and rationale of constructing English language teaching (ELT) materials that are pedagogically, morally, culturally, and ideologically meaningful for the intended learners from the perspective of the writers of a tertiary English as a foreign language (EFL) textbook series published in China. To reveal how educational beliefs, cultural values, moral views, and ideologies influence goal setting, material selection, and task designing, this chapter gives content analysis of qualitative data including meeting memos, textbook writers' notes, chief editors' comments produced during the three-year textbook writing process, and interviews with the writing team. This study reveals the writing team's external and internal constraints and struggles as well as their agentic intentions and attempts. It can be seen as an exemplary case for how tertiary English textbooks are domestically written in an Asian country, and shed light on the complexity surrounding the incorporation of values in ELT materials.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: