Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enÖzerk, Kamil; Williams, Colin H.
TitelNational curriculum reforms and their impact on indigenous and minority languages.
The Sami in Norway and Welsh in Wales in comparative perspective.
QuelleAus: Björklund, Siv (Hrsg.); Björklund, Mikaela (Hrsg.): Policy and practice for multilingual educational settings. Comparisons across contexts. Bristol: Multilingual Matters (2023) S. 39-67
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheBilingual education & bilingualism. 138
BeigabenDiagramme; Literaturangaben S. 64-67
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-80041-298-9; 978-1-80041-299-6; 978-1-80041-300-9; 978-1-80041-301-6
DOI10.2307/jj.1231861.6
SchlagwörterBildungsreform; Curriculum; Indigenes Volk; Nationale Minderheit; Großbritannien; Norwegen
AbstractA comparative perspective on the manner in which national curriculum reform has impacted on both the Sami language and the Welsh language reveals some fundamental similarities regarding the role of parental pressure, national ideology, political empowerment, infrastructure development and legislation. Notwithstanding the significant differences in scale, context, demography and institutionalisation, both case studies point to the centrality of formal education and curriculum reform in stimulating language revitalisation efforts. However, questions are raised as to the implication such reforms have on the preponderance of L1 and/or L2 students with indigenous/minority background within the systems and on the degree to which minority languages are used within various socioeconomic domains.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: