Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Stommel, Theresa |
---|---|
Titel | "Staunen ist wie das Salz im Bildungsprozess". Zum Verhältnis von Bildung, Staunen und Lebensfreude und seine Bedeutung für inklusive Bildung. Paralleltitel: "Wonder is like salt in the educational process". On the relationship between education, wonder and joy of living and its significance for inclusive education. |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 99 (2023) 4, S. 513-528Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2589-0581 |
DOI | 10.30965/25890581-09703118 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungsprozess; Freude; Wohlbefinden; Didaktik; Inklusion; Heterogenität; Gruppe (Soz) |
Abstract | Wonder can productively accompany educational processes and give pleasure. The thesis is put forward that educational processes that are accompanied by wonder can also promote a more or less stable state of approval of one's own life. Education can then be linked to the aesthetic claim of challenging a response that makes life beautiful or more beautiful. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2024/1 |