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Autor/inBramberger, Andrea
TitelDas Recht zu blicken als Perspektive der Allgemeinen Erziehungswissenschaft.
Paralleltitel: Education and the inevitability of the right to look.
QuelleIn: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 99 (2023) 4, S. 481-496Infoseite zur Zeitschrift
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Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2589-0581
DOI10.30965/25890581-09703116
SchlagwörterBildung; Erziehungswissenschaft; Sehen; Roman; Reflexion (Phil); Wissenschaft; Kritik
AbstractThe essay discusses the right to look as an outstanding perspective. In education, the right to look - this can be demonstrated with the Bildungsroman - is driven by the premises of an ongoing critical reflection of what counts as Bildung, and of what justifies the methods leading to conclusions about this question, and it supports them. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
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