Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnna Cecilia, Rapp; Agneta, Knutas; Smeplass, Eli
TitelBridging gaps in vocational education and training systems in Norway.
Gefälligkeitsübersetzung: Überbrückung von Lücken in den Berufsbildungssystemen in Norwegen.
QuelleIn: Journal of vocational education & training, (2023) online first, 12 Sep 2023, 19 S.Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1747-5090
DOI10.1080/13636820.2023.2255992
SchlagwörterBildungschance; Soziale Herkunft; Benachteiligtenförderung; Sekundarstufe II; Marginalisierung; Berufsbildungssystem; Ausbildungsvertrag; Ausbildungswahl; Betriebliche Berufsausbildung; Ausbildungsplatzvermittlung; Auswirkung; Kommunikationsstruktur; Organisationsstruktur; Regionaler Faktor; Benachteiligter Jugendlicher; Jugendlicher; Norwegen
Abstract"More than half of the youth in upper-secondary education in Norway choose programmes in vocational education and training. There is a larger risk of marginalisation in VET than in other educational programmes. One challenge facing VET is the mismatch between students' vocational education and the companies' need for apprenticeships. It is found that a great number of students lack apprenticeship after the second year in school, another matter of concern is the related risk of marginalisation connected to students' social backgrounds. We explore how a local vocational education and training (VET) system in Norway addresses the risk of marginalisation. With a focus on marginalisation and Luhmann's system theory lens, we understand that a local VET is divided into several more or less autopoietic subsystems which communicate different meanings regarding the risk of marginalisation. We investigate how marginalisation is addressed within different subsystems in VET, by using a case study that includes interviews with important stakeholders at an upper-secondary school, a training agency, and companies. The results from the case study reveal that different rationalities may lead to difficulties in constructing integration between education and the labour market. However, through communication, ideas can be translated and overbridge system differentiation and mutual communication regarding how marginalisation can be decreased." The study refers to the period 2022-2022. (Author's abstract, IAB-Doku)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of vocational education & training" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: