Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKalil, Ariel; Mayer, Susan; Delgado, William; Gennetian, Lisa A.
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelEducation Gradients in Parental Time Investment and Subjective Well-being.
Gefälligkeitsübersetzung: Bildungsgradienten bei elterlicher Zeitinvestition und subjektivem Wohlbefinden.
QuelleCambridge, Mass: National Bureau of Economic Research (2023), 63 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext (3); PDF als Volltext (4)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper / National Bureau of Economic Research. 31712
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.3386/w31712
SchlagwörterSoziale Situation; Zufriedenheit; Mutter; Kinderbetreuung; Hausaufgabenhilfe; Niedrig Qualifizierter; Qualifikation; Arbeitspapier; Einflussfaktor; Zeitverwendung; Hochschulabsolvent; Hoch Qualifizierter; USA
Abstract"College-educated mothers spend substantially more time in intensive childcare than less educated mothers despite their higher opportunity cost of time and working more hours. Using data from the 2010-2013 and 2021 waves of the Well-being Module of the American Time Use Survey, we investigate this puzzle by testing the hypothesis that college-educated mothers enjoy childcare more. We find that among all mothers, spending time in childcare is associated with higher positive feelings compared to spending time in other activities. However, college-educated mothers experience no more positive feelings and no fewer negative feelings during intensive childcare than other mothers. Moreover, college-educated mothers report substantially fewer positive feelings for time spent in management activities and substantially more negative feelings for time spent in educational activities with their child. Findings are robust to controlling for a rich set of covariates, mother fixed effects, and simulations to account for selection into intensive childcare." The study refers to the period 2010-2021. (Author's abstract, IAB-Doku)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: