Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChiou, Vana; Geunis, Lotte; Holz, Oliver; Oruç Ertürk, Nesrin; Shelton, Fiona; Ratkowska-Pasikowska, Justyna
TitelContemporary challenges in education.
Paradoxes and illuminations.
QuelleMünster: Waxmann (2023), 552 S.Verfügbarkeit 
ReiheVoices from the classroom. 3
BeigabenDiagramme; Tabellen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-8309-4697-X; 978-3-8309-4697-7
SchlagwörterBildung; Fallstudie; Qualitative Forschung; Bildungsaspiration; Identität; Selbstwirksamkeit; Wohlbefinden; Mediennutzung; Bildungssystem; Familienerziehung; Kind; Elementarbereich; Kindergarten; Spiel; Schulkultur; Übergang; Grundschule; Sekundarbereich; Lehrer; Lehrerausbildung; Schüler; Mobbing; Unterrichtsmethode; Soziale Software; Geschlecht; Inklusion; Englischunterricht; Geografieunterricht; Pandemie; Überzeugung; Internationale Zusammenarbeit; Partizipation; Religionsunterricht; Hochschulbildung; Erwachsenenbildung; Elternberatung; Behinderung; Herausforderung; Theorie; Erwachsener; Jugendlicher; Student; Luhmann, Niklas; Deutschland; Griechenland; Großbritannien; Niederlande; Tschechische Republik; Türkei; Ukraine
AbstractEvery day educators are presented with enlightening insights, questions, and encounters which reveal how students engage in learning, how new ideas can impact positively on student outcomes and how - when challenges are uncovered - there can be a sense of puzzlement where rethinking of pedagogical approaches is critical for student success. In this volume, an international team of authors explores paradoxes, shares illuminations and invites you to reflect on educational practices to enhance pedagogy, scaffold learning and keep pace with educational advancements. This collection written by students, teachers, researchers and higher education instructors discusses education across all phases of learning. It explores issues such as instructional scaffolding in kindergarten, understanding transition through children's voices, youth participation in curriculum development of sex education, delivering crisis assistance to university students and staff in times of conflict in Ukraine, using augmented reality for transformative learning, co-creating university practices with staff and students, and how inclusive practices can help meet the needs of international postgraduate students. This comprehensive and diverse collection will have wide appeal for teachers, headmasters, stakeholders in the area of education and all those working in different educational contexts. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: