Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHer, Lee; Costa, Peter I. De
TitelWhen language teacher emotions and language policy intersect.
A critical perspective.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 105 (2022) Art. 102745, 10 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Abbildung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
DOI10.1016/j.system.2022.102745
SchlagwörterFallstudie; Emotion; Lehrer; Lehrerverhalten; Sprachpolitik; Spiritualität; USA
AbstractThis case study investigates how one community college instructor in California navigated a set of rules regarding how teachers should feel - feeling rules (Zembylas, 2006) - at the workplace, imposed by a new language policy to accrue emotional capital, embodied emotions developed over time through power structures and daily interaction with students and faculty. A post-structurally oriented emotion and emotional capital framework was adopted to highlight the unequal power relations between the institution and teachers. Our study, which drew on data from a questionnaire, interviews, observations and policy documents, revealed that our focal participant, Alan, was able to align with the feeling rules and manage his emotion labor by employing different strategies (i.e., spirituality and empathy). Instead of resisting the feeling rules or avoiding the emotion labor that stemmed from his workplace, he actively accrued emotional capital by developing tools for future work-related endeavors. The study ends with a call for more research on teacher's emotional capital in TESOL.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: