Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEloff, Irma
TitelLanguage(s) in education.
An auto-ethnography of meaningful language moments across a life-time.
QuelleIn: Didaktik slawischer Sprachen, (2023) Sonderausgabe, S. 229-243
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2960-4117
SchlagwörterFachdidaktik; Erzählung; Sprache; Sprachenlernen; Slawische Sprache; Vielfalt
AbstractIn this chapter the complexities and intricacies of the psychology of language in education are explored. The chapter draws primarily on the South African socio-political context to investigate shifting perceptions on language use in educational contexts of high diversity, significant inequality and historical contestations. An auto-ethnographic approach is utilised to trace the manifestations of four psychological constructs, i) emotion, ii) motivation, iii) reinforcement, and iv) problem-solving in language decision-making in relation to education, over a period of five decades (1972-2022). The personal narrative study agitates for the creation of dialogic spaces of constructive debate and negotiation, acceptance of partiality and reciprocal, inclusive participation in language landscapes. The study also positions emotion as an incitement to engagement on matters of language diversity. It elevates motivation, reinforcement and problem-solving as critical tools to create long-term solutions to multiple educational challenges. Moreover, the study echoes the effects of the psychology of language on literacy levels, language-of-instruction preferences, perception-and-science dichotomies and the politicisation of language in education. In essence, the chapter seeks to enhance the pursuit of quality education by acknowledging the integral nature of the psychology of language in education across the developmental lifespan.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Didaktik slawischer Sprachen" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: