Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlgamdi, Emad A.; Gruba, Paul; Velloso, Eduardo
TitelThe Relative Contribution of Language Complexity to Second Language Video Lectures Difficulty Assessment.
QuelleIn: The modern language journal, 106 (2022) 2, S. 393-410
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Abbildungen; Tabellen; Anhang
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902; 1540-4781
DOI10.1111/modl.12773
SchlagwörterVideo; Sprachenlernen; Studie; Vortrag
AbstractAlthough core in the teaching of academic language skills, little research to date has investigated what makes video-recorded lectures difficult for language learners. As part of a larger program to develop automated videotext complexity measures, this study reports on selected dimensions of linguistic complexity to understand how they contribute to overall videotext difficulty. Based on the ratings of English language learners of 320 video lectures, we built regression models to predict subjective estimates of video lecture difficulty. The results of our analysis demonstrate that a 4-component partial least square regression model explains 52% of the variance in video difficulty and significantly outperformed a baseline model in predicting the difficulty of videos in an out-of-sample testing set. The results of our study point to the use of linguistic complexity features for predicting overall videotext difficulty and raise the possibility of developing automated systems for measuring video difficulty, akin to those already available for estimating the readability of written materials.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: