Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enComi, Simona Lorena; Grasseni, Mara; Origo, Federica
TitelSometimes It Works! The Effect of a Reform of the Short Vocational Track on School-to-Work Transition.
Gefälligkeitsübersetzung: Manchmal funktioniert es! Die Auswirkung einer Reform der verkürzten Berufsausbildung auf den Übergang von der Schule in die Arbeitswelt.
QuelleIn: International journal of manpower, 43 (2022) 7, S. 1601-1619
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1758-6577
DOI10.1108/IJM-06-2021-0391
SchlagwörterFrau; Schulzeit; Sekundarbereich; Reformpolitik; Übergang Ausbildung - Beruf; Schulische Berufsausbildung; Dauer; Auswirkung; Regionaler Vergleich; Jugendlicher; Italien
Abstract"Purpose: The purpose of this paper is to use the two-way fixed effect (TWFE) methodology to estimate the impact of the reform, exploiting its staggered implementation across regions. The analysis is restricted to graduates from the short vocational track before and after the reform. Design/methodology/approach: This paper studies the impact on the length of school-to-work transition of a reform that extended from two to three years the short vocational track in Italy in the early 2000s. Findings: The study finds that the reform had a positive impact and reduced school-to-work transition by around five months (a 24% reduction). Moreover, the new short vocational track proved to be extremely effective for migrants and females, whose school-to-work transition was reduced by 1.4 years and 0.9 years, respectively. In implementing the new short vocational track, some regions adopted a quasi-market organization in which private training institutions competed with public schools. This model proved to be more effective in shortening school-to-work transitions, in particular for migrants. Originality/value: This study makes an important contribution to the literature on the labor-market effect of vocational education by showing that lengthening the short vocational track, and changing the overall content of curricula, can speed up school-to-work transition." The study refers to the period 1997-2013. (Author's abstract, IAB-Doku, © Emerald Group)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of manpower" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: