Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmith, Joanne; Fisher, Jenny; Ramprogus, Vince
TitelAdding University to work and life: the work-life balance and well-being experiences of women who combine employment, HE learning and care of the family.
Gefälligkeitsübersetzung: Hinzufügen der Universität zu Arbeit und Leben: die Work-Life-Balance und die Wohlfühlerfahrungen von Frauen, die Erwerbstätigkeit, Hochschulstudium und Familienpflege kombinieren.
QuelleIn: Community, work & family, 25 (2022) 5, S. 583-602
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1469-3615
DOI10.1080/13668803.2020.1779662
SchlagwörterSoziale Situation; Anpassung; Burnout-Syndrom; Resilienz; Zufriedenheit; Familie; Mutter; Frau; Work-Life-Balance; Beruf; Familie; Frau; Großbritannien; Mutter; Stress; Student; Soziale Situation; Auswirkung; Studienmotivation; Selbstorganisation; Anpassung; Zufriedenheit; Burnout-Syndrom; Mehrfachbelastung; Resilienz; Stress; Erwerbstätigkeit; Beruf; Berufsbegleitendes Studium; Studienmotivation; Work-Life-Balance; Auswirkung; Mehrfachbelastung; Selbstorganisation; Student; Großbritannien
Abstract"In this article, we considered women's experiences of undertaking Higher Education (HE) study (Foundation Degree in Early Years (EY)) drawing on research based in the North of England, UK. The study, informed by a social constructionist approach, explored 10 women's experiences of work-life balance (WLB) and well-being alongside HE study through semi-structured interviews. A focus group explored women's personal perceptions of WLB and well-being. The findings were analysed thematically and we argue that the formation of a third sphere of commitment (HE study) disrupted WLB and created some disequilibrium, which impacted upon the women's well-being. The women underwent a transformative process as initial academic inexperience and lack of belonging in University was replaced by confidence and student identity. This transformation was made possible through personal adaptations, diverse strategies and motivation that indicated individual and collective resilience. One noticeable strategy involved the overlapping of commitment spheres, including HE study taking place at home. While being challenging to manage, this contributed to an important cultural shift as study became normal for households, creating the 'learning family'." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Community, work & family" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: