Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorando, Greta; Platt, Lucinda
TitelThe Impact of Centre-based Childcare on Non-cognitive Skills of Young Children.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Auswirkungen der Kinderbetreuung in Zentren auf die nicht-kognitiven Fähigkeiten von Kleinkindern.
QuelleIn: Economica (London), 89 (2022) 356, S. 908-946
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-0427; 1468-0335
DOI10.1111/ecca.12440
SchlagwörterEmotionale Intelligenz; Mutter; Frau; Kind; Kinderbetreuung; Kindergarten; Kindertagesstätte; Frühpädagogik; Grundschule; Soziales Verhalten; Erwerbstätigkeit; Auswirkung; Personalbedarf; Qualifikationsentwicklung; Irland
Abstract"Early development of non-cognitive skills has long-lasting benefits for children's subsequent educational attainment and wages. Drawing on a rich, nationally representative longitudinal sample of young children in Ireland, we present new evidence on whether the use of centre-based childcare (CBC) in infancy and early years promotes non-cognitive skills by school entry. We focus on the type of non-parental childcare used by mothers who are working when their child is 9 months old, comparing CBC with other forms of non-parental care. We consider the impact of childcare type on three domains of socio-emotional skills: externalizing, internalizing and prosocial behaviours. We find negative effects of CBC on both externalizing and prosocial behaviours. With a cumulative value-added model, we estimate that CBC at age 3 worsens externalizing behaviour at age 5 by 0.11 standard deviations compared to other forms of non-parental care, equivalent to 44% of the difference in externalizing behaviour between children with a mother with/without tertiary education. The effect of CBC on the externalizing dimension of socio-emotional skills of children entering school is consistent across several specifications and robustness checks. Given planned expansion of CBC for those needing subsidized provision, we conclude that such measures could exacerbate socio-emotional inequalities." The study refers to the period 2008-2017. (Author's abstract, IAB-Doku, Published by arrangement with John Wiley & Sons)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Economica (London)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: