Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | De Benedetto, Marco Alberto; De Paola, Maria; Scoppa, Vincenzo; Smirnova, Janna |
---|---|
Titel | The long-run effects of college remedial education. Gefälligkeitsübersetzung: Langfristige Auswirkungen von Nachhilfeunterricht an Hochschulen. |
Quelle | In: Economics letters, 216 (2022) Art. 110613, 6 S.
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0165-1765 |
DOI | 10.1016/j.econlet.2022.110613 |
Schlagwörter | Bildungsförderung; Förderungsmaßnahme; Beschäftigungseffekt; Hochschulbildung; Studiendauer; Studienerfolg; Auswirkung; Hochschulabsolvent; Italien |
Abstract | "We investigate the long-run impact of college remedial education on students' academic performance and employment status. By implementing a Fuzzy Regression Discontinuity Design we show that attending remedial courses positively affects the probability to get a university degree, whereas no significant effect is found on labour market outcomes." The study refers to the period 2009-2019. (Author's abstract, IAB-Doku, © 2022 Elsevier).. |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2023/1 |