Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKavira Kamundu, Semerita
TitelPerceptions du climat d'apprentissage universitaire.
Une approche emipirique à la qualitè de l'enseignement en République Démocratique du Congo/Goma.
QuelleBamberg: University of Bamberg Press (2021), 192 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Dissertation, Otto-Friedrich-Universität Bamberg, 2021.
ReiheRegards croisés Afrique-Europe. Cahiers supplementaires. 2
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Sprachefranzösisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN3-86309-821-8; 978-3-86309-821-6
DOI10.20378/irb-51583
URNurn:nbn:de:bvb:473-irb-515833
SchlagwörterQualitative Forschung; Lernklima; Dissertation; Hochschule; Demokratische Republik Kongo
AbstractThis study focuses on learning climate in universities in the Democratic Republic of Congo. Learning climate constitutes one of the most important criteria for educational quality as it influences the learning outcome. The study is conducted in the DRC, one of the developing countries of Sub-Saharan Africa, where the quality of education is very important to remedy the traditional educational system applied in several schools and universities. Using a qualitative approach with semi-structured interviews (n = 32) based on a theoretical sampling, following grounded theory, four types of climate were revealed in the data analysis: The climate based on learning where the learner feels better considered, the climate based on social relations where the interactions between the teacher and the learner are positive, the climate based on the teacher where the learner is passive, and the climate based on the use of authority where the learner only submits to the decisions of the authority. These four types are discussed in relation to their functionality to learning and recommendations for the further development of universities are given. (Orig.).
Erfasst vonDeutsche Nationalbibliothek, Frankfurt am Main
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: