Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHesse, Alice
Sonst. PersonenNeumann, Knut (Hrsg.); Parchmann, Ilka (Hrsg.)
TitelSTEM Teacher Beliefs and Inquiry-Based Teaching Practices: Influencing Factors, Development, And Practical Implementations.
QuelleKiel: Universitätsbibliothek Kiel (2023), 161 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Dissertation, Universität Kiel, 2023.
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
URNurn:nbn:de:gbv:8:3-2023-00267-5
SchlagwörterLehrer; Unterricht; Entwicklung; Hochschulschrift; Überzeugung; Lehrer; Forschendes Lernen; Unterricht; Überzeugung; Entwicklung; Hochschulschrift
AbstractWithin the scope of this dissertation, the relationship between teachers' beliefs, inquiry-based teaching practice, and factors influencing them will be investigated. The goal is to help science and mathematics teachers to increase their implementation of inquiry-based teaching methods by strengthening their learning-related and self-efficacy beliefs. This work focused on three main areas: (i) the role of influencing factors on teachers' learning-related and self-efficacy beliefs, (ii) the relationship between change in teachers' beliefs and inquiry-based teaching practice and the role of interaction between the two constructs, and (iii) the importance of influencing factors in supporting or hindering change in teachers' beliefs and inquiry-based teaching practice in science and mathematics. By considering internal and external factors influencing change in teachers' beliefs and their inquiry-based teaching practices, this dissertation contributes to a systemic understanding of teachers' professional development. This systemic understanding provides insights into how teachers can be supported in integrating innovative instructional approaches such as inquiry-based teaching into their science and mathematics classrooms. With an increased implementation of inquiry-based teaching, students can develop subject content knowledge in the sense of a basic mathematical and scientific education with authentic, hands-on, investigative tasks, and also gain valuable insights into the scientific inquiry methods of science and mathematics.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: