Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKwok, Andrew; Rios, Ambyr; Kwok, Michelle
TitelPre-service teachers' motivations to enter the profession.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 54 (2022) 4, S. 576-597Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2022.2025624
SchlagwörterQualitative Forschung; Lehrberuf; Lehrer; Lehrerin; Referendar; Referendarin; Motivation; Überzeugung; Berufseintritt
AbstractIn this large-scale qualitative study, we use an emergent design to explore pre-service teachers' (PST) motivations to enter the profession. We open-code 2,798 PSTs responses to the directive, 'Explain why you decided to become a teacher', given over the course of a six-year period from one large Texas teacher preparation programme. Using constant comparative analysis, we identified three categories of motivation into the teaching profession: altruism, intrinsic motivation, and socialization influences. Each of these explain why PSTs were motivated-to, by, and from-entering the profession, respectively. However, descriptions of each category differed from findings in previous research, as our study addresses methodological, contextual, and conceptual gaps that have persisted throughout this field. Findings offer implications for increasing the teacher pipeline through targeted recruitment and increased informal teaching experiences.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: