Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Rappleye, Jeremy; Satoji, Yano |
---|---|
Titel | Kosmopolitismus und Global Citizenship Education. Eine japanische Alternative? Paralleltitel: Cosmopolitanism and Global Citizenship Education. A Japanese alternative? |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 99 (2023) 2, S. 180-196Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2589-0581 |
DOI | 10.30965/25890581-09703090 |
Schlagwörter | Erziehung; Individualismus; Metaphysik; Ontologie; Weltgesellschaft; Philosophie; Japan |
Abstract | As discussions about global citizenship continue apace, the contours of the conversation continue to retrace notions of cosmopolitanism first laid out in Europe. The Kyoto School stands as a highly original, creative, and challenging response to European philosophy, one that has long contemplated the complexities of cosmopolitanism. In resisting the ontologizing of autonomous individualism and abstract universalism, Kyoto School thinkers offered an alternative tripartite structure that drew greater attention to the specific (nation-state). (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2023/1 |