Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Hirose, Yuzo |
---|---|
Titel | Innerhalb und jenseits des Raums. Kosmopolitische Erziehung im Spiegel der deutschen und japanischen Erziehungsphilosophie neu gedacht. Paralleltitel: Within and beyond space. New thinking of cosmopolitan education in mirror of German and Japanese philosophy of education. |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 99 (2023) 2, S. 164-179Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2589-0581 |
DOI | 10.30965/25890581-09703089 |
Schlagwörter | Erziehungsphilosophie; Sprache; Geografieunterricht; Raumvorstellung; Ethik; Politische Geografie; Weltgesellschaft; Philosophie; Internationaler Vergleich; Kant, Immanuel; Japan |
Abstract | This paper investigates the role of space in cosmopolitan education through a comparison of German philosophy, as represented by Kant, and Japanese philosophy, as represented by Watsuji. While Kant suggests that cosmopolitan education needs to be constructed by connecting with the actual spatial, geographical world, Watsuji, on the other hand, indicates that dynamic cosmopolitan education can be achieved by holding the spatial emptiness of negation. Both theories reinforce each other to produce a fruitful cosmopolitan education that cultivates our practical sense of living in the real world. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2023/1 |