Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Plucker, Jonathan A. (Hrsg.); Callahan, Carolyn M. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Critical issues and practices in gifted education. A survey of current research on giftedness and talent development. Third edition. |
Quelle | Waco, TX: Prufrock Press (2020), 599 S. |
Beigaben | Tabellen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-1-64632-051-6; 9781646320523; 9781646320530 |
Schlagwörter | Führung; Forschung; Chancengleichheit; Akzeleration; Autismus; Begriffsbildung; Hochbegabung; Kognition; Kreativität; Künstlerische Begabung; Leistungsfähigkeit; Leistungsversagen; Psyche; Selbstmord; Diagnostik; Soziale Entwicklung; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Förderung; Eltern; Schule; Schulleitung; Schülerberatung; Lehrerausbildung; Schüler; Internationales Abitur; Leistungsbeurteilung; Lernstil; Begabtenförderung; Begabung; Differenzierung; Hausunterricht; Unterrichtsgestaltung; Programm; Außerunterrichtliche Aktivität; Neurowissenschaften; Ländlicher Raum; Standort; Lesekompetenz; Schreiben; Mathematikunterricht; Naturwissenschaftliche Bildung; Technologie; Rechtsgrundlage; Berufslaufbahn; Professionalisierung; Berufswahl; Studium; Behinderung; Auslese; Benachteiligung; Handbuch; Intervention; Standard; Strategie; Vielfalt; Überspringen; Student |
Abstract | This book is [a] reference for a summary and evaluation of the literature on giftedness, gifted education, and talent development. This third edition: Presents more than 40 summaries of important topics in the field. Features updates to all topics. Introduces new topics, including neuroscience and the roles of leaders in the field. Dives into the latest research. Explores how the research applies to gifted education and the lives of gifted learners. This book also provides an objective assessment of the available knowledge on each topic, offers guidance in the application of the research, and suggests areas of needed research. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2023/1 |