Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenKaraman, A. Cendel (Hrsg.); Edling, Silvia (Hrsg.)
TitelProfessional learning and identities in teaching.
International narratives of successful teachers.
QuelleLondon; New York: Routledge Taylor & Francis Group (2021), xii, 208 S.Verfügbarkeit 
ReiheRoutledge research in teacher education
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-0-367-74713-8; 9781003028451
SchlagwörterFallstudie; Chancengleichheit; Identität; Ethnografie; Australien; Beruf; Brasilien; Chancengleichheit; Curriculum; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Großbritannien; Identität; Irland; Lehrer; Lehrerfortbildung; Lehrerin; Professionalisierung; Türkei; Verantwortung; Lehramtsstudent; Schweden; USA; Fallstudie; Kooperatives Lernen; Interkulturelles Lernen; Lehrer; Lehrerin; Lehramtsstudent; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Interkulturelles Lernen; Kooperatives Lernen; Lerngemeinschaft; Curriculum; Inklusion; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Reflexion (Phil); Verantwortung; Beruf; Berufliche Kompetenz; Berufsethos; Professionalisierung; Australien; Brasilien; Großbritannien; Irland; Schweden; Türkei; USA
AbstractThis book explores the reflective potentialities offered by analyses of teachers' professional learning narratives. The book has a specific focus on narratives on professional learning and professional identities emerging from different contexts and gives a deeper understanding of successful teachers' narratives globally. Diverging from universally standardized constructions of idealized teacher identity and professional learning, the book provides analyses of a diversified set of cases with detailed descriptions of each teacher's idiographic and professional context to gain a deeper understanding of situated professional identities. With contributions from a range of international backgrounds, it shows teachers of various age groups, subject areas and curricula contribute their narratives to help readers reflect on different trajectories towards becoming a teacher. These narratives provide insight into and a deeper understanding of the conditions and complex processes that being a 'successful' teacher involves within these case studies, providing a useful contribution to the field of teacher education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: