Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Sager, Christin |
---|---|
Titel | Sexualität und Pädagogik. Spannungsverhältnisse zwischen (Ent-)Tabuisierung, De-thematisierung und Professionalisierung? Paralleltitel: Sexuality and pedagogy. Tensions between (de-)tabooing, de-thematisation and professionalisation? |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 98 (2022) 3, S. 321-336Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2589-0581 |
Schlagwörter | Pädagogik; Wissen; Kind; Tabu; Sexualität; Professionalisierung; Bildungseinrichtung; Jugendlicher |
Abstract | The article deals with the relevance of questions about sexuality as well as with the taboos associated with them in pedagogical relationships. In a first step the article addresses these questions in a historical perspective, then pedagogical tensions are reconstructed referring to epistemic, institutional, and personal dimensions of the topic. Furthermore, challenging targets for pedagogical professionalisation are thoroughly discussed. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2023/1 |