Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Sudharshana, N. P. (Hrsg.); Mukhopadhyay, Lina (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Task-based language teaching and assessment. Contemporary reflections from across the world. |
Quelle | Singapore: Springer Singapore (2021), xii, 374 S. |
Beigaben | Tabellen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-981-16-4225-8 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Methodologie; Validität; Kommunikation; Lehrer; Schüler; Interaktion; Mündliche Leistung; Leistungsbeurteilung; Schülerbeurteilung; Curriculum; Unterrichtsmaterial; Gesprochene Sprache; Grammatik; Mündlicher Ausdruck; Spracherwerb; Sprachkompetenz; Textverständnis; Wortschatz; Fremdsprachenunterricht; Englisch als Zweitsprache; Englischunterricht; Leseverstehen; Fachsprache; Leistungsmessung; Theorie; Verfahren; Welt; Wygotskij, Lew Semjonowitsch |
Abstract | This book provides interdisciplinary perspectives on task-based language teaching (TBLT) and task-based language assessment (TBLA) in English as a second language (ESL) context. It discusses theoretical and experimental insights of TBLT and TBLA from cognitive, cognitive linguistic, and psycholinguistic viewpoints. The chapters introduce the reader to a comprehensive range of issues related to TBLT and TBLA such as curriculum design, materials development, and classroom teaching and testing. With interdisciplinary appeal, the book is a [...] resource for researchers in task-based language teaching and assessment. It is equally useful for teachers to whom it offers practical suggestions for designing tasks for teaching and testing. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2023/1 |