Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Ferrin, Nino; Kellermann, Ingrid |
---|---|
Titel | Die Grenzen der Transformation zur Nachhaltigkeit. Pädagogisch-anthropologische Perspektiven im Anthropozän. Paralleltitel: The limits of transformation relating to sustainability. Pedagogical-anthropological perspectives in the anthropocene. |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 98 (2022) 4, S. 443-456Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2589-0581 |
DOI | 10.30965/25890581-09703064 |
Schlagwörter | Bildung; Pädagogische Anthropologie; Anthropologie; Transformation; Nachhaltige Entwicklung |
Abstract | The global crisis has been emerging as an ecological and political, and more recently also as a pandemic one: It puts people into the difficulty of having to choose between competing images of humanity in their everyday actions. The refusal of the incorrigible to change their way of life towards increased sustainability raises the question of what future-oriented narratives can be developed for the necessary transformation of the status quo. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2023/1 |