Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRichter, Eric; Fütterer, Tim; Meyer, André; Eisenkraft, Arthur; Fischer, Christian
TitelTeacher collaboration and professional learning.
Examining professional development during a national education reform.
QuelleIn: Zeitschrift für Pädagogik, 68 (2022) 6, S. 798-819Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
DOI10.3262/ZP2206798
SchlagwörterMotiv (Psy); Selbstwirksamkeit; Bildungsreform; Curriculum; Kooperation; Lehrer; Lehrerfortbildung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Teilnahme; Lehrerkollegium; USA; Bildungsreform; Regressionsanalyse; Austausch; Selbstwirksamkeit; Lehrer; Lehrerfortbildung; Lehrerkollegium; Lerngemeinschaft; Curriculum; Regressionsanalyse; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Teilnahme; Austausch; Implementierung; Kooperation; USA
AbstractTeacher collaboration is an important feature of job satisfaction and self-efficacy for teachers. Moreover, the collaboration of teachers is important for adopting professional changes as professional development (PD) activities that include opportunities for collaboration have been shown to support teachers in improving classroom practice. This may even lead to higher student performance. Situated in the context of the Advanced Placement (AP) reform in the United States, we investigated the perceived importance of opportunities to collaborate with colleagues as a rationale to participate in PD (N = 3,725 teachers). The opportunity to collaborate with colleagues was a primary rationale why teachers selected PD activities. While this rationale is only slightly related to school and teacher characteristics, it was related to PD characteristics. Specifically, opportunities to collaborate with colleagues were important to teachers in selecting informal face-to-face (FtF) PD activities. We conclude that collaborative structures benefit all forms of teacher professional development. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für Pädagogik" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)


Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: