Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBarnawi, Osman Z. (Hrsg.); Ahmed, Anwar (Hrsg.)
TitelTESOL teacher education in a transnational world.
Turning challenges into innovative prospects.
QuelleLondon; New York: Routledge (2021), xv, 269 S.Verfügbarkeit 
ReiheRoutledge research in language education
BeigabenDiagramme
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-367-64520-3; 978-0-367-64520-5
SchlagwörterEmpirische Forschung; Digitale Medien; Medieneinsatz; Ethnografie; Asien; Auslandsstudium; Bildungspolitik; Curriculum; Englischunterricht; Europa; Fremdsprachenunterricht; Innovation; Lehrerfortbildung; Nordamerika; Erkenntnistheorie; Lateinamerika; Bildungspolitik; Differenzierung; Fachdidaktik; Interkulturelles Lernen; Empirische Forschung; Transnationale Kultur; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Interkulturelles Lernen; Lernumgebung; Curriculum; Differenzierung; Fachdidaktik; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Erkenntnistheorie; Menschenrechte; Auslandsstudium; Innovation; Asien; Europa; Lateinamerika; Nordamerika
AbstractThe book fills a critical research gap by more fully examining the theory and practice of teacher education in a changing time when national identities and cross-border mobilities continue to figure prominently in scholarly discussions. Through a diverse set of epistemological, historical and theoretical perspectives along with methodological innovations, contributors of this volume not only index the dynamism of the scholarship of teacher education, but they also offer new forums for lively pedagogical debates. Featuring contributions from diverse educational and geographical contexts, including Europe, Asia, North America, and Latin America, the book moves the existing scholarship forward to more fully examine TESOL teacher education in relation to transnationalism. This book will be of great interest to academics, scholars, post-graduate students, teacher educators, policymakers, curriculum specialists, administrators, and other stakeholders interested in language teacher education, TESOL and applied linguistics. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: