Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMena, Juanjo (Hrsg.); Clarke, Anthony (Hrsg.)
TitelTeacher induction and mentoring.
Supporting beginning teachers.
QuelleCham: Palgrave Macmillan (2021), xvi, 293 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReihePalgrave studies on leadership and learning in teacher education
BeigabenIllustrationen; Diagramme
ZusatzinformationZusammenfassung
Titelbild
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-79832-1; 978-3-030-79833-8; 978-3-030-79834-5; 978-3-030-79835-2
DOI10.1007/978-3-030-79833-8
SchlagwörterKompetenz; Fallstudie; Systematic Review; Resilienz; Araber; Beratung; Beruf; Israel; Italien; Kooperation; Lehrer; Lehrerfortbildung; Lehrerin; Professionalisierung; Schottland; Schulleitung; Technikunterricht; Lehramtsstudent; Russland; Fallstudie; Gesprächsführung; Kompetenz; Referendar; Ethnische Gruppe; Mentor; Unterstützung; Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht; E-Learning; Resilienz; Schulleitung; Beratung; Lehrer; Lehrerin; Lehramtsstudent; Lehrerausbildung; Referendar; Lehrerfortbildung; Junglehrer; Feedback; Gesprächsführung; Klassenführung; Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht; Ingenieurwissenschaft; Technikunterricht; Beruf; Professionalisierung; Referendariat; E-Learning; Kooperation; Unterstützung; Ethnische Gruppe; Araber; Forscher; Mentor; Israel; Italien; Russland; Schottland
AbstractThis book draws together various theoretical and research-based perspectives to examine the institutionalization of mentoring processes for beginning teachers. Teacher induction, defined as the guidance provided to new teachers, is increasingly gaining traction as a key stage in promoting quality education. Major efforts have been put into reducing transitional challenges from being a student teacher to a practicing teacher; optimizing professional relationships and socialization into school dynamics; and increasing teacher retention. Mentoring has been proven to add benefits in assisting beginning teachers during the early years of their teaching career, because it provides the required knowledge and skills to face uncertain school scenarios and the complexities of practice. However, teacher induction programs are not part of regular instruction in many countries. The lack of teacher training during the induction phase might result in lower levels of commitment, professional isolation, or even attrition. This book calls for more concrete mentoring processes for early career teachers, and questions how this can be put into practice. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: