Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWimpenny, Katherine; Finardi, Kyria R.; Orsini-Jones, Marina; Jacobs, Lynette
TitelKnowing, Being, Relating and Expressing Through Third Space Global South-North COIL.
Digital Inclusion and Equity in International Higher Education.
QuelleIn: Journal of studies in international education, 26 (2022) 2, S. 279-296Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153; 1552-7808
DOI10.1177/10283153221094085
SchlagwörterDigitalisierung; Dekolonisation; Internationalisierung; Kollaboration; Studium; Akademiker; E-Learning; Internationalität; Globalität; Student; Brasilien; Südafrika (Staat)
AbstractThis paper examines digital inclusion and equity in international higher education with particular focus on Global South-North Collaborative Online International Learning (COIL). Practice examples, bringing together students and academics in Brazil, South Africa, and the UK, are used to consider how COIL is being integrated into higher education curricula to interrupt western hegemony and open up spaces in which "otherwise" ways of knowing, being, relating and expressing can thrive. We consider COIL as a Third Space within which academics can help facilitate the different intellectual, emotional, and socio-cultural positionings of Global South-North students and reflect on how meaning-making and engagement can be transformed as a result of this dialogue. We also recognize how the digital environment as a Third Space can be experienced as inaccessible and troublesome and make suggestions on how South-North digitalization practices can be designed to address access and inclusion needs of students and academics. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of studies in international education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: