Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTharapos, Meredith; O'Connell, Brendan T.
TitelTransnational Communities of Practice.
Their Development, Operation, and Contribution.
QuelleIn: Journal of studies in international education, 26 (2022) 3, S. 299-317Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153; 1552-7808
DOI10.1177/1028315320964314
SchlagwörterLernen; Unterrichtspraxis; Reflexion (Phil); Internationale Zusammenarbeit; Buchführung; Rechnungswesen; Wirtschaft; Transnational Education; Hochschullehre; Kooperation
AbstractCritical to the successful maintenance and survival of a transnational education partnership is the role of faculty. Our study documents the operational and social relationships between faculty teaching transnationally. Through interviews and observation, we find that informal communities of practice (CoP) spontaneously evolve, serving to improve faculty's teaching and learning practice while in situ. The key to CoP effectiveness is members' cultural intelligence and adoption of a reflective practice. These findings have significant implications for university internationalization practices. CoP should be nurtured and encouraged to develop organically in a transnational environment, and formally supported by university systems and processes. Furthermore, we recommend universities facilitate development of faculty cross-cultural capabilities. Our study contributes to international education and CoP literature through its rich and detailed portrayal of the development and operation of CoP, and mapped member participation, in a culturally distant situated learning environment. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of studies in international education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: