Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWidodo, Handoyo Puji; Perfecto, Marianne Rachel; Le Van Canh; Buripakdi, Adcharawan
TitelRe-contextualizing ELT materials.
The case of Southeast Asia (SEA).
QuelleAus: Le Van Canh (Hrsg.); Widodo, Handoyo Puji (Hrsg.); Perfecto, Marianne Rachel (Hrsg.); Buripakdi, Adcharawan (Hrsg.): Situating moral and cultural values in ELT materials. Cham: Springer International Publishing (2017) S. 175-188
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEnglish Language Education. 9
BeigabenLiteraturangaben S. 186-188
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-319-63675-7; 978-3-319-63677-1
DOI10.1007/978-3-319-63677-1_10
SchlagwörterSchulbuch; Englischunterricht; Moral; Wert; Südostasien
AbstractThis chapter highlights four important issues. To begin with, it addresses the role of context in the design of ELT materials because each of the language materials has different pedagogical goals in order to meet different needs of learner groups. For this reason, language teachers as materials developers need to re-­ contextualize the design and use of ELT materials. In this chapter, we also argue for the role of language materials as a cultural artifact because language materials can feature different cultural and moral values. With this in mind, we highlight a pressing need for incorporating values into ELT materials. In the remaining section, we offer practical guidelines on value-based language materials writing.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: