Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEssonnier, Nataly; Kynigos, Chronis; Trgalova, Jana; Daskolia, Maria
TitelRole of context in social creativity for the design of digital resources.
QuelleAus: Research on mathematics textbooks and teachers' resources. Cham: Springer (2018) S. 215-233
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheICME-13 Monographs
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 231-232
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-319-73252-7; 978-3-319-73253-4
DOI10.1007/978-3-319-73253-4_10
SchlagwörterKreativität; Lehrer; Lehrerbildung; Didaktik; Schulbuch; Digitalisierung; Mathematikunterricht; Situativer Kontext; Frankreich
AbstractThis paper presents a study of social creativity in the collaborative design of digital educational resources within a new socio-technical environment. This environment embeds a communication space for the designers, as well as an authoring tool enabling the meshing of text with dynamic digital widgets. We focus on understanding the processes of social creativity occurring in communities of interest, gathering together members from diverse communities of practice, taking the context of four socio-technical environments seriously into account. Our hitherto achieved results from the design of one digital resource in the French community of interest show a deep interconnectedness between emergent creativity and contextual issues.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: