Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNeoh, Jia Ying
TitelDirections for global citizenship education.
Lessons from two Australian primary schools.
QuelleAus: Zajda, Joseph I. (Hrsg.); Majhanovich, Suzanne (Hrsg.): Globalisation, cultural identity and nation-building. The changing paradigms. Dordrecht: Springer Nature (2021) S. 123-141
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheGlobalisation, comparative education and policy research. 23
BeigabenLiteraturangaben S. 139-141
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-94-024-2013-5; 978-94-024-2014-2
DOI10.1007/978-94-024-2014-2_8
SchlagwörterIdentität; Kulturelle Identität; Bildungspolitik; Grundschule; Curriculum; Nationalismus; Nationenbildung; Staatsangehörigkeit; Globalisierung; Australien
AbstractNationalism and globalisation coexist in tension worldwide (Banks, Routledge International Handbook of Multicultural Education Research in Asia Pacific (pp. 9- 22). New York: Routledge, 2018). This influenced the way citizenship identities are being constructed. Using Australia as a context, the relationships between nationalism, cultural identity and globalisation was explored through the examination of the key educational policy, the Melbourne Declaration, and a case study involving two primary schools in New South Wales. It was found that at the policy level, a globalist view that focused on sharpening Australia's economic competitiveness was most prominent. In practice, there was inclination towards an apolitical form of global citizenship education. This meant that there was generally less emphasis placed on developing skills of critical deliberation about the complexities involved in issues that arise from diversity. This chapter concludes by examining the implications of the findings for educational policies and practices.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: