Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReisman, Abby; Jay, Lighting
TitelTeaching racial history.
Enacting curriculum in discretionary spaces.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 54 (2022) 6, S. 751-771Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 769-771
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2022.2049883
SchlagwörterLehrerbildung; Curriculum; Unterricht; Rassismus
AbstractDespite decades of research to the contrary, public discourse continues to insist on the direct power of curriculum to shape student learning, rather than acknowledge the complex and situated ways that teachers and curricular materials interact to shape enacted instruction. In this paper, we use a model of curriculum enactment to illustrate the complex factors influencing this interaction between teachers and curriculum. We examine how two teachers enact two different lessons on racial history and ask whether and how this interaction led to opening or closing of opportunities for interpretation. Our analysis led us to generate three types of historical interpretations that were potentially available for discussion across these two lessons: (a) textual interpretations centred on how a particular text should be understood; (b) political interpretations centred on how history should be remembered in the present; (c) structural interpretations centred on causal explanations for racism. The results of this study suggest that developing teacher knowledge for facilitating discourse about racial history will need to be steeped in enactment and contextualized in teachers' broader identities and experiences.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: