Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbdulla, Azeema; Whipp, Peter R.; Teo, Timothy
TitelTeaching physical education in 'paradise'.
Activity levels, lesson context and barriers to quality implementation.
Gefälligkeitsübersetzung: Sportunterricht im 'Paradies'. Aktivitätsniveau, Unterrichtskontext und Barrieren der qualitativen Realisierung.
QuelleIn: European physical education review, 28 (2022) 1, S. 225-243Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X211033696
SchlagwörterUnterrichtsanalyse; Selbstvertrauen; Arbeitsbedingungen; Belastung; Grundschule; Infrastruktur; Lehrerfortbildung; Selbstvertrauen; Tropen; Lehrerverhalten; Sportunterricht; Unterrichtsanalyse; Intensität; Fachdidaktik; Sportpädagogik; Fachwissen; Situationsanalyse; Gesundheitsförderung; Grundschule; Lehrerfortbildung; Lehrerverhalten; Fachwissen; Lernbedingungen; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsinhalt; Fachdidaktik; Gesundheitsförderung; Bewegungsaktivität; Sportausrüstung; Sportpädagogik; Sportunterricht; Arbeitsbedingungen; Belastung; Infrastruktur; Intensität; Situationsanalyse; Tropen
AbstractDespite the temperate climate, surrounded by pristine oceans, children in the Maldives do not meet the minimum daily physical activity (PA) requirements. Maldives is a resource inhibited country within the Indian rim. Generalist teachers are required to deliver primary physical education (PE). There is a paucity of information about Maldivian PE, and comprehensive studies of children's engagement in PA levels in this, and similar contexts are limited. Therefore, this study examined PA levels of fifth-grade students (N = 30 classes) during PE lessons from four schools in the capital city of Male'. The Health Optimising PE model conceptually framed the work. Teachers' (N = 20) perceptions of implementation barriers were reported during semi-structured interviews. Students' PA levels, lesson context and PA promotion were assessed during PE lessons with the System for Observing Fitness Instruction Time. The students averaged 31.05% (7.95 min) of PE time in moderate to vigorous PA. During 26.56% of lesson time teachers focused on skill and knowledge development, while for 10.31% of PE lesson time children were encouraged to be active during and outside of class. Programme implementation, according to the teachers, was impacted by a lack of teacher knowledge and confidence, teacher attire and perceived lack of infrastructure, resources and equipment. Recommendations to improve PE outcomes include interventions and continuous professional development aimed at enhancing teachers' knowledge and confidence towards PE, in conjunction with promotion of effective teaching strategies. Maldivian PE programmes and student health-related outcomes could be improved by addressing these barriers. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: