Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKoh, Koon Teck; Tan, Li Quan Warrick; Camiré, Martin; Alcantara Paculdar, Maria Agnes; Chua, Wei Guang Andy
TitelTeachers' and students' perceptions of factors influencing the adoption of information and communications technology in physical education in Singapore schools.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Sichtweise von Lehrern und Schülern zu Einflussfaktoren beim Einsatz von Informations- und Kommunikationstechnologien im Sportunterricht an Schulen in Singapur.
QuelleIn: European physical education review, 28 (2022) 1, S. 100-119Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X211017949
SchlagwörterKompetenz; Umfrage; Einstellung (Psy); Kommunikation; Umfrage; Kommunikation; Kommunikationstechnik; Lehrer; Lehrerfortbildung; Schüler; Singapur; Technologie; Sportunterricht; Unterrichtstechnologie; Nutzung; Fachdidaktik; Kompetenz; Sportpädagogik; Lernhilfe; Lehrer; Lehrerfortbildung; Schüler; Lernhilfe; Unterrichtsgestaltung; Lernmittel; Technologieunterstütztes Lernen; Unterrichtsmedien; Unterrichtstechnologie; Fachdidaktik; Kommunikationstechnik; Technologie; Sportpädagogik; Sportunterricht; Nutzung; Technisches Hilfsmittel; Singapur
AbstractAlthough there have been studies on the use of information and communications technology (ICT) as a pedagogical tool to enhance teaching and learning in physical education (PE), more research is warranted to understand perceived barriers and facilitators to usage. The purpose of the present study was to understand key factors that influence the adoption of ICT in PE perceived by teachers and students in Singapore schools. Eleven PE teachers (two females, nine males) with two to 25 years of teaching experience were individually interviewed, and 72 students (39 females, 33 males) from 10 to 17 years of age participated in 11 focus groups. The study was guided by ontological relativism and situated within epistemological constructionism. Three themes were developed from the thematic analysis: (a) technological dispositions (i.e. self-efficacy and open-mindedness); (b) teaching approaches (i.e. pedagogical integration; cognitive, affective and psychomotor stimulation; and balanced integration of ICT and the traditional approach); and (c) contextual factors (i.e. technological conditions; cultural conditions; and teachers' ICT-specific PE knowledge). Findings from the study support the notion that appropriate use of ICT tools has the potential to positively influence teaching and learning during PE lessons while emphasising the need for schools and professional development bodies to improve the ICT pedagogical proficiency of PE teachers. The study provides important insights into how teachers can better leverage ICT tools to support student learning in PE. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: