Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJoshi, P.; Fauntroy, V.; Coogan, S.; Ambegaonkar, S.; Ambegaonkar, J.
TitelPhysical activity in female adolescent dancers during studio-based ballet dance classes.
A pilot study.
Gefälligkeitsübersetzung: Körperliche Aktivität bei jugendlichen Tänzerinnen während Balletttanzklassen im Studio. Eine Pilotstudie.
QuelleIn: International journal of physical education, 57 (2020) 4, S. 18-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0341-8685; 2747-6073
SchlagwörterPädagogik; Empirische Untersuchung; Selbstbeobachtung; Mobile Computing; Bewegungsmangel; Sitzen; Übergewicht; Datenauswertung; Datenerfassung; Tanzen; Ballett; Bewegungsgestaltung; Bewegungsverhalten; Kinder- und Jugendsport; Sport; Sportaktivität; Sportpädagogik; Training; Freizeitgestaltung; Intensität; Jugendlicher; Mädchen; USA
AbstractAdolescents are recommended to spend at least 60 minutes in daily moderate-to- vigorous physical activity (MVPA) to maintain optimal health. Still, only 1/4th of children 12 to 15-years in the United States (US) reach this goal. Dance is a favored form of Physical Activity (PA) among adolescent girls. In the US, dance is taught in over 30,000 community-based dance studios. The dance genres offered vary in PA amount and intensity. Still how much PA dancers get during these classes is relatively unknown. We recorded PA in 7 adolescent female dancers (15+2.53 years, 52.69±11.19 kg, 162.35±10.61 cm) over a two-week summer intensive period (7 dance classes of 135 minutes each) using wrist-mounted non-invasive biosensors (ActiGraph wGT3X-BT accelerometers). We classified PA into 3 categories: sedentary, light, and MVPA based on prior reports. Dancers spent 42.73+13.26 min (31.7+9.8%) in MVPA, 35.9+26.5 min (26.6±19.7%) in sedentary and 56.3±16.5 min (41.7±12.2%) in light PA. Our findings suggest that dance shows promise as a PA form to help adolescent girls reach their daily PA goals. Understanding physical demands of dance may also help teachers and healthcare professionals use this information to improve performance and decrease injury risk in dancers. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of physical education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: