Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenKrawatzek, Félix (Hrsg.); Friess, Nina (Hrsg.); Connan-Pintado, Christiane (Mitarb.); Drechselová, Lucie G. (Mitarb.); Edwards, Allyson (Mitarb.); Erbil, Duygu (Mitarb.); García Carcedo, Pilar (Mitarb.); Hennebert, Solveig (Mitarb.); McGlynn, Jade (Mitarb.); Milivojevic, Mirko (Mitarb.); Morin, Paul Max (Mitarb.); Müller-Suleymanova, Dilyara (Mitarb.); O'Donohoe, M. Paula (Mitarb.); Rabbia, Roberto (Mitarb.); Regueiro Salgado, Begoña (Mitarb.); Reynolds, Chris (Mitarb.); Richard, Thomas (Mitarb.); Sawkins, Isabel (Mitarb.); Thaidigsmann, Karoline (Mitarb.); Weller, Nina (Mitarb.)
TitelYouth and memory in Europe.
Defining the past, shaping the future.
QuelleBerlin; Boston: De Gruyter (2022), XV, 390 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMedia and Cultural Memory / Medien und kulturelle Erinnerung. 34
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Titelbild
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-3-11-073350-1
DOI10.1515/9783110733501
SchlagwörterBildungsgeschichte; Gesellschaft; Jugend; Gedenken; Europa
AbstractThis volume contends that young individuals across Europe relate to their country's history in complex and often ambivalent ways. It pays attention to how both formal education and broader culture communicate ideas about the past, and how young people respond to these ideas. The studies collected in this volume show that such ideas about the past are central to the formation of the group identities of nations, social movements, or religious groups. Young people express received historical narratives in new, potentially subversive, ways. As young people tend to be more mobile and ready to interrogate their own roots than later generations, they selectively privilege certain aspects of their identities and their identification with their family or nation while neglecting others. This collection aims to correct the popular misperception that young people are indifferent towards history and prove instead that historical narratives are constitutive to their individual identities and their sense of belonging to something broader than themselves.
Erfasst vonBBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung des DIPF, Berlin
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: