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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Research on interaction has provided important insights on how second languages may be acquired through interaction, and on how second language learners use their second language in various settings and tasks. Research into computer mediated communication (CMC) in a second language learning context has been a logical outcome of interactionist research. In CMC interactionist research it is typically the case that the products of data collection and objects of analysis are linear transcripts or chat logs. While these transcripts may help us to better understand the nature of learners' interactions, they are essentially one-dimensional in nature, not allowing one to coordinate learners' actions (utterances, gestures, changes in body posture, etc.) with the language they create during interactions. In their paper, the authors report on the use of a usability lab (UL) in gathering data on synchronous CMC (SCMC) among non-native English dyads. This UL allowed them to capture video, audio, and screen capture for all SCMC sessions. They demonstrate that this methodological approach coupled with a proposed coding technique brings to light many nuances of SCMC interaction that are obscured when relying on printed chatscripts alone. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2023/1
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Standortunabhängige Dienste
0346-251X
Smith, Bryan; Gorsuch, Greta J.: Synchronous computer mediated communication captured by usability lab technologies: new interpretations. 2004.
3391808
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