Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Taylor, Lindsay |
---|---|
Titel | Considerations of Choosing an English-English Dictionary for ESL Students. |
Quelle | In: The internet TESL journal, 10 (2004) 7, 4 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Lehrmaterialauswahl; Wortschatzarbeit; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Hochschule; Analyse; Einsprachiges Wörterbuch; Wörterbuch |
Abstract | An English-English dictionary is an essential and invaluable resource for ESL students at various levels, yet many of the dictionaries recommended to students are too sophisticated for students' lexical abilities. The article discusses the criteria instructors should consider when selecting and recommending English-English dictionaries, and examines how dictionary definitions can vary in degree of difficulty, thereby making vocabulary learning more complex. (Verlag, adapt.). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2023/1 |