Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNakamori, Takayuki
TitelTeaching relative clauses: how to handle a bitter lemon for Japanese learners and English teachers.
QuelleIn: ELT journal, 56 (2002) 1, S. 29-40Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Grafiken
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0307-8337; 0951-0893
SchlagwörterMethode; Sprachlehrforschung; Grammatikunterricht; Kontrastive Grammatik; Relativsatz; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Englischunterricht; Japanisch
AbstractThe article discusses the advantages and disadvantages of what has become the standard approach to teaching relative clauses, that is, the two-sentence connection. In order to overcome the disadvantages of this method, the author proposes what he calls 'the hierarchical teaching method'. This method begins by introducing noun phrases that contain relative clauses, before comparing them with similar structures in the learner's first language. Before producing a full sentence, it practices using noun phrases in communicative contexts by fitting them into appropriate positions in a sentence. The author also shows an experimental study, which demonstrates that the new method is more effective than the standard one. Lastly, some practical advice on how to implement this method in the classroom is given. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: