Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPavlou, Pavlos; Christodoulou, Niki
TitelBidialectalism in Cyprus and its impact on the teaching of Greek as a foreign language.
QuelleIn: International journal of applied linguistics, 11 (2001) 1, S. 75-91Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1473-4192
DOI10.1111/1473-4192.00005
SchlagwörterEmpirische Forschung; Dialekt; Dialektologie; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Neugriechisch; Neugriechischunterricht; Zypern
AbstractThe study examines the problems that emerge in the teaching of Standard Modern Greek as a foreign language in Cyprus due to the fact that the linguistic code taught in the classroom does not correspond exactly to the linguistic code that is used in the Cypriot speech community. The study focuses on how teachers of Greek as a foreign language perceive the effects of bidialectalism on their students and on their own teaching. Moreover, it examines whether students themselves are aware of the situation and the consequences it has for their acquisition of Greek. Teachers' and students' suggestions on how to address the problems that may arise because of bidialectalism are presented. Finally, on the basis of the findings, the authors offer their own recommendations. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: